zondag 8 november 2015

Auteurslezing (deel 2)

Met een beetje herfstvertraging volgt hieronder het tweede deel van de reacties van de leerlingen op onze uitstap naar de bib.  Het eerste deel kon u eerder al lezen op onze blog!

Met de klas reden we naar de bib.
Amai, er waren nog maar twee strips van de Simpsons!
Xal eens kijken wat ik nog bij heb.
Ik heb ook een voetbalboek gekozen.
Met de klas gingen we daarna naar Fran Bambust.
En het was kei leuk!

Vandaag was het heel leuk in de bib.
Aan de kant! Gevaar op de weg!
Laten we grappige boeken nemen.
En nu gaan we kijken naar Fran Bambust.
Rara... welk boek heb ik gekozen?
Inderdaad, Fran Bambust is RAAR en grappig! Haha!
En nadien reden we terug naar school.

Samen reden we naar de bib.
Iedereen zocht een boek.
En we luisterden naar een schrijfster.
Begin maar te vertellen, dacht ik.
En toen fietsten we terug naar school.

Leuk zeg! Fran was heel grappig!
O nee! Ik vond het kiezen van mijn boeken heel moeilijk!
Een paardenboek is altijd interessant.
Nadien een grappige uitleg van Fran.
Amai, dat was een leuke dag!

Super lang was de uitleg van Fran.
Amai er zijn veel boeken.
Nee, dat boek niet.
Daar staan de strips.
Er waren veel leuke strips.
Raar toen Fran Bambust zei dat ze eerst een jongen was.

Samen reden we naar de bib.
Amai! Daar waren veel boeken!
Maar het was wel leuk.
Soms wist ik echt niet wat nemen.
Als ik nu allemaal spannende boeken pak?
Mooi!  Ik heb gekozen!

Rond 9 uur 's morgens reden we met de hele klas naar de bib in Westerlo.
Om daar natuurlijk boeken uit te lenen!
Mijn gekozen boeken waren vooral strips.
Aan het einde, toen iedereen zijn boeken had gekozen, gingen we naar Fran Bambust.
Nadien gingen we terug naar school.  Ik zou het zeker nog eens willen doen!

K ben samen met de hele klas naar de bib geweest.
Aan de bib hebben we loopwedstrijdjes gedaan tot we binnen mochten.
T was leuk, maar wel moeilijk om de interessantste boeken uit te kiezen.
Overal stonden boeken.  Het was ook heel tof met Fran.

Gaan we boeken zoeken?
Iemand gaat mee.
Er zijn veel boeken.
Leuke boeken zijn dit.

In de bib kozen we boeken voor in school, ikzelf nam ook nog boeken voor thuis.
Nadien zijn we naar een auteur geweest: Fran Bambust.
Even was het raar maar daarna was het super leuk en grappig!
Zeker wil ik het nog eens overdoen!

Naar de bib: WOW !
Onze Fran was super funny!
Nadien gingen we terug naar school.
Aaaaaaahh!!! Ik weet niet welke boeken ik moet kiezen!

We gingen naar de bib om boeken uit te zoeken.
O, hier hebben ze veel leuke boeken.
Uit de bib leende ik 5 boeken.
Toen gingen we terug naar school.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten