dinsdag 11 december 2018

Bezoek aan Sint-Aloysius in Geel

Maandagvoormiddag vlogen we er onmiddellijk in: we bezochten de school Sint-Aloysius in Geel.  Hier deden we in gemengde groepen 4 verschillende workshops.  Als juf sloot ik me aan bij één van de vier groepen, waardoor ik deze keer maar een deel van onze klas kon fotograferen.  In de gang kwam ik af en toe wel eens een andere groep tegen (gelukkig), zo kon ik hen ook een beetje vastleggen op de "gevoelige plaat".  

workshop 1: programmeren


























Hieronder zien jullie drie korte filmpjes van het programmeren:

1. de app Light-Bot


2. de B-Bot



3. Ko, de (noten)Kraker 
--> online terug te vinden via deze website




In de gang kwam ik het volgende groepje tegen :-)






workshop 2: dierenzorg

Nadien wandelden we door de school richting het lokaal van dierenzorg. Hier wachtte ons weer een nieuwe workshop.  We bekeken het skelet van een konijn, maakten enkele voederdoosjes en leerden hoe we een konijn het best verzorgen en optillen.





















En weer kwam ik na deze workshop een ander groepje tegen in de wandelgangen ;-)




workshop 3: smoothie maken

Onze derde workshop brachten we door in de keuken.  Hier leerden we twee verschillende smoothies maken.  Maar... niet vooraleer we onze handen goed gewassen hadden!  Hygiëne boven alles !  Met mesjes en blenders gingen we aan de slag om ons recept tot een goed einde te brengen.  Kijk maar mee:
















workshop 4: de SAGraket

Voor onze laatste workshop doken we het technieklokaal in.  Hier boorden, schuurden, hamerden, ... we om onze SAGraket in elkaar te steken.  Door een ballon op te blazen konden we deze nadien laten voortrijden.













En jawel, ook na deze workshop kwam ik weer wat "bekenden" tegen in het lokaal waar we tot slot nog naar een promofilmpje keken.  












Geen opmerkingen:

Een reactie posten